Taksitar

Näin viisi vuotisen uran kunniaksi ajattelin aloittaa oman blogin. Juttuja olisi jo nyt vaikka kirjaksi saakka hyviä ja huonoja, legendaarisia ja vähemmän legendaarisia. Taksitar nimi on asiakkaan antama jokunen vuosi sitten ja se on oma versionsa "akka ratissa" sanonnasta, vaan antaapa olla ;) Avasin sähköpostiosoitteen ihan blogin lukijoita varten saa kirjoittaa jos haluaa, minä vastaan kun kerkiän, jos haluan ;) taksitar@gmail.com

Nimi: Taksitar
Sijainti: Tampereen seutu, Finland

torstaina, huhtikuuta 27, 2006

8h tai ei sittenkään.

Vaikka kaikesta en blogaakkaan (kyllä minullakin on jonkun asteinen raja ja omatunto ;) niin nyt on hivenen pakko arvostella... Eilinen paluu arkeen ja yövuoroon kävi helposti ja hiljaisena yönä ei edes kukaan tehnyt mitään blogaamisen arvoista paitsi se viimeinen kyyti, SE viimeinen kyyti! Vapauduin juuri asiakkaista ja huomasin että koneella on avoin 8h tilaus, koetin sitten keskukselle, josko siellä tiedettäisiin mihinkä se kyyti on menossa a) minulla oli aika paljon matkaa kyseiseen paikkaa ja b) kello oli niin paljon että vuoroni loppuisi kohta ja koska kohta alkaisivat päiväkuskien koululenkit, en kovin kauaksi voisi lähteä. Puhelin pärähti ja kone tarjosi minulle juuri tuota 8h-kyytiä, tiedoissa ei ollut kohdeosoitetta eli todennäköisesti sieltä tultaisiin keskustaan. Ajoin osoitteeseen ja avasin sivuoven, ennenkuin kerkesin kissaa sanoa oli tavarat jo heitetty autoon. Kohdeosoite olikin sitten aika pitkällä, laskin kuitenkin että pääsen menemään moottoritietä pitkin lähes perille ja takaisin ja minun pitäisi olla juuri silloin autojen vaihtopaikalla kun päiväkuski sinne unenpöpperössä saapuu. Keskukselle huutelin että olisi mukavaa jos näissä tavaralähetyksissä lukisi määränpää tai ainakin maininta että kyseessä on tavaralähetys, varsinkin kun kohta on koulukyydit. Vastauksena tuli "vastaanottaja ei huomannut laittaa määränpäätä tilaukseen ja kun siitä osoitteesta tulee 8h tilaus niin pitäisihän se ymmärtää että kyseessä on tavarakuljetus!" Meinasin sanoa keskukselle ilkeästi takaisin mutta katsoin parhaammaksi olla hiljaa. Ei meilläkään autossa ole niitä kristallipalloja me ei voida tietää mitä siinä puhelinkeskustelussa asiakkaan ja keskuksen välillä on sanottu! Ja tästä lähtien varmaan saadaan ajaa kaikki kyydit osoitteista joista saattaa tulla tavaraa kuten esim. veripalvelu, lentokenttä, aamulehti jne 2 alvilla, kun pitää ymmärtää että sieltä lähetetään tavaraa... Jos tilauksessa lukee 8h eikä mitään selvennystä, minä ainakin oletan että sieltä on tulossa kyytiin yli5 henkilöä. Kerran ensiapuun oli tilattu 8h auto ja sieltä tuli 1 henkilö joka oli pyytänyt tila-autoa kipeän jalkansa takia, koska tilauksessa ei ollut selvennystä meinasin sanoa kyytiin kiipeävälle miehelle ettei tämä ole sinulle vaan tämä on tilattu isommalle porukalle. Ja kyllä paikasta mistä lähetetään tavaraa voi tulla ihmisiäkin, jopa se 8 henkilöäkin!
Pääsin sitten kohdeosoitteeseen ja ihmettelin mihinkä tavara luovutetaan kun ristin sielua ei mailla eikä halmeilla näkynyt, onneksi löysin tilaajan puhelinnumeron ja soitin sinne. Siellä oltiin ihmeissään, kyllä jonkun pitäisi tulla lähetys kuittaamaan, no he soittavat hetken päästä takaisin. "Voi anteeksi kamalasti, sinulle on annettu väärä osoite sinun pitäisi olla aivan toisessa kunnassa!" No ei muuta kuin kiireellä uuteen osoitteeseen ja sitten putki punaisena auton vaihtoon. Samalla hetkellä kun pysäytin autoni päiväkuski käveli luokseni, kerkesin! Mutta vain vauhdilla....

3 Comments:

Anonymous Anonyymi said...

Minä luulin että 8h tarkoitti 8 tuntia mutta henkilöitä ne vissiin olikin.

Kuulostaapa tosiaan turhauttavalta vuoron lopetukselta. Hyvä kuitenkin että kerkesit ja naperot pääsi kouluun =) Luulisi kuitenkin euroja kertyvän ihan hyvin tollaisesta lenkistä, jos ei muuta positiivista keksi.

27/4/06 16:31  
Anonymous Anonyymi said...

Vitsit, jos keskuksella ja kuskeilla olis molemmilla käytössään kristallipallot, niin voitaisiin kertoa soittajalle että miten kauan kestää että juuri hänen kyytinsä kuitataan tai että kuka sen kyydin tulee kuittamaan tai mikä parasta, kaikkien asiakkaiden puheista saisi selvän kun tietäisi jo etukäteen että minne hän on menossa! :)

Kai sä olet wappuyön töissä niinku meikäkin?-)

27/4/06 23:13  
Blogger Taksitar said...

Henkilöitä, henkilöitä :)
Tottakai Vappuna töissä pitää olla kuinkas sitä muuten? ;)

28/4/06 16:39  

Lähetä kommentti

<< Home