Taksitar

Näin viisi vuotisen uran kunniaksi ajattelin aloittaa oman blogin. Juttuja olisi jo nyt vaikka kirjaksi saakka hyviä ja huonoja, legendaarisia ja vähemmän legendaarisia. Taksitar nimi on asiakkaan antama jokunen vuosi sitten ja se on oma versionsa "akka ratissa" sanonnasta, vaan antaapa olla ;) Avasin sähköpostiosoitteen ihan blogin lukijoita varten saa kirjoittaa jos haluaa, minä vastaan kun kerkiän, jos haluan ;) taksitar@gmail.com

Nimi: Taksitar
Sijainti: Tampereen seutu, Finland

tiistaina, toukokuuta 02, 2006

Miksi ei takseja tule...

Ajoin vappuyönä useamman pommin peräjälkeen, eli siis kyydin jossa asiakas ei ollutkaan osoitteessa mihin oli taksin tilannut ja päätin sitten käydä noukkimassa asiakkaan tolpalta. "Minä sain odottaa yli tunnin taksia jonossa, miksi sinä tulit vasta nyt?" "Minä tuli heti kun pääsin, taukoja ei ole pidetty ja töitä on koitettu tehdä. Teitä on vaan aika paljon liikkeellä juhlimassa ja osa tilailee takseja eikä odota vaan kävelevät toiseen paikkaan ja tilaavat vielä sieltäkin taksin." Meinasin sanoa vielä että eikä soitten jonossa voida kysellä samalle suunnalle menijöitä vaan kuljetaan yksin ja valitetaan kyydin saannin vaikeudesta. "Ai no minä odotin jonossa ja sinä tulit nyt vasta." Juu minä olin laiska ja odotin varmasti paikallani yli tunnin että pääsen kuljettamaan juuri tämän tietyn asiakkaan... Seuraava asiakas kampeaa tolpalta kyytiin ja ensitöikseen sanoo "Minä tilasin taksin sivukatu 15 eteen, sä voit pyyhkiä sen sieltä yli." Millä minä sen voin pyyhkiä yli???? Pitäisikö tehdä kuten kolleega ehdotti ottaa ruutupaperia ja kirjoittaa se ensin siihen paperiin ja sitten viivata se yli, no nyt on pyyhitty. Huutelin keskukselle että sivukatu 15 eteen on tilattu auto ja asiakas tuli tolpalta kyytiin. Keskus kertoi auton olevan matkalla sivukatu 15 jolloin minä lupasin kouluttaa kaveria. Annoin tulla oikein tuutin täydeltä, kerroin että jonot tolpilla kasvaa ja koska kaikki tilatut osoitteet pitää tarkistaa ei autot kerkiä ruuhkaa purkamaan kun tilataan turhaan, kun auto tilataan se pitää odottaa ilmoitetussa osoitteessa. Samalla kaverin puhelin soi "ai tuli vai... Maksa se pois, mä maksan sen sinulle..." No tuo oli oikeaa toimintaa, kuitenkin. Jos tilataan eikä käytetä tilattua autoa 6,60 eli lähtömaksu pitää maksaa. Tosin kyseinen taksi joko kuuli meidän puheemme keskukselle tai sitten keskus kerkesi lähettää autolle viestin, eikä pysähtynyt sivukatu 15 kohdalle.

3 Comments:

Blogger sea said...

Hei, minkälainen se sun auto on? Mä saatoin nähdä sut. :)

2/5/06 21:06  
Blogger Taksitar said...

häh? täh? Missä? siis mut? ;)

3/5/06 08:02  
Blogger sea said...

Sut, Kalevassa. :)

5/5/06 01:52  

Lähetä kommentti

<< Home