Taksitar

Näin viisi vuotisen uran kunniaksi ajattelin aloittaa oman blogin. Juttuja olisi jo nyt vaikka kirjaksi saakka hyviä ja huonoja, legendaarisia ja vähemmän legendaarisia. Taksitar nimi on asiakkaan antama jokunen vuosi sitten ja se on oma versionsa "akka ratissa" sanonnasta, vaan antaapa olla ;) Avasin sähköpostiosoitteen ihan blogin lukijoita varten saa kirjoittaa jos haluaa, minä vastaan kun kerkiän, jos haluan ;) taksitar@gmail.com

Nimi: Taksitar
Sijainti: Tampereen seutu, Finland

maanantaina, helmikuuta 20, 2006

Asiallisia ja asiattomia kysymyksiä ja vastauksia

Asiakkailta tulee uskomattoman paljon kysymyksiä, joiden ainut kertaisuudesta kysyjä on varma. Ison auton ajajana saa myös vielä muutaman extra bonus vaihtoehdon jotka yleensä pitkän vuoron jälkeen, aamutuimaan alkavat jo hieman tuntumaan puulta.

- Onko tämä sun oma auto? "Ei ole" No miehesi auto? "Ei ole senkään" No sitten tämä on varmasti isäsi auto? " No ei varmasti ole isänkään, ihan olen täällä töissä!"

- Isäntä vai renki? "Renkinähän minä, harvoissa ammateissahan nainen rengiksi pääsee..."

- Onko minun ihan pakko tulla yksin näin isoon autoon? "Ei ole mikään pakko, mene vaikka sinne jonon perälle niin otan jonkun joka haluaa päästä kyytiin"

- En minä näin isoa autoa olisi yksin tarvinnut... "Tämä on ihan tavallinen taksi söi vaan pienenä hyvin Elovenaa ja kasvoi isoksi"

-Nyt mä oon ihan yksi täällä edessä... "Ei en minä täältä ole mihinkään lähdössä, en minä jätä sinua" (tämä voi aiheuttaa tosin mustasukkaisuus draaman autossa...)

- Minä olen Nokialla töissä ja minulla on sauna asunnossa, tulisitko saunomaan heti tai vuoron jälkeen, minä kyllä odotan. Minulla on myös paljon työsuhdematkoja voisit lähteä niillekin mukaan? "Juu juu ja juustossa löytyy...."tai "Meilläkin on sauna pihassa ja ihan työnpuolesta minäkin saan matkustaa, mutta jos sitten aamulla ajan ohi niin sovitaan vaikka että ehkä tulen alaovelle koputtelemaan... tai sitten en..."

- Muutan minun luokse tai minä muutan teille? "Joo ei sen väliä, mä soitan miehelle ja sanon että rupeaa pakkaamaan minä, mieheni ja 2 lastani muutetaan mielellään teille" ;)

- Mä maksaisin tämän luonnossa. "Sorry, kyyti teki sentään 11.40, ei noin pienellä voi tätä maksaa!" (suosittelen pitämään käden oven kahvalla tässä vaiheessa, tai varmistamaan että kaveriporukassa on muita jotka ymmärtävät huumoria, mutta on aika tehokas ;D )

- Ei meitä ole kuin 5 ylimääräistä, kyllähän ne tänne mahtuu, edellinenkin kuski otti! "Juu ja kaupassakin te sanotte kassalle että mä käyn punnitsemassa nuo banaanit mutta mä lisään 5 banaania siihen sitten punnituksen jälkeen, edellinenkin kassa antoi!" "Minähän en muuten loppuikääni maksa teidän sairaskuluja jos joku ajaa vaikka kylkeen, sillä ylikuormalla olevasta autosta ei välttämättä vakuutusyhtiö korvaa!!!"

- Keskus lupasi että otat 2 ylimääräistä! "Tuskin lupasi mutta vaikka olisi luvannutkin niin minä en ota, keskus ei ole työnantajani, enkä suostu rikkomaan lakia vaikka työnantajani sanoisikin niin!"

- Aja nyt vähän nopeammin, kyllä me maksetaan sakot! "Niin sakot ja palkan menetykset siltä ajalta kun kortti ja ammattiajolupa on hyllyllä..."

- Ajetaan Rautatie-asemalle, kato tästä menet Hämeenkatua ja sitten käännyt oikealle ja liikennevaloista vasemmalle ja nyt ollaankin pihassa. Kyllä säkin nämä reitit opit kunhan vähän aikaa ajat. "Nii-i vasta viisi vuotta taksin ratissa _ehkä_ voisin osata jo jos sinä olisit antanut ajaa..."

- Eikö naisen ole turvatonta ajaa yöllä? Tai eikö sua pelota täällä yksin? "Ei vaan melkein jopa turvallisempaa, oli se sitten suomalainen tai ulkomaalainen mies niin se opetetaan siihen ettei vieraaseen naiseen kosketa, sekopäät on erikseen." "Enkä minä ole yksin vaan kollegat on töissä kanssa" :)

Näitä olisi vaikka kuinka paljon lisää tosin nyt on valmistauduttava tämän yön vuoroon ja katsottava mitä "kivaa" asiakkaat keksivät blogia varten :)
Kaikki vastaukset eivät tosin ole menneet asiakkaan korviin saakka ;)

1 Comments:

Blogger MM said...

Miten tuttuja kommentteja nuo isoon autoon nousijoiden onkaan. Ihmiset tosiaankin näyttää luulevan, että ihan heitä varten on laitettu iso auto. :)

22/2/06 18:22  

Lähetä kommentti

<< Home